Na winwinner: hoe gaat het nu?

Na WinWinner: hoe gaat het nu?

INTRO

Je weet het ongetwijfeld nog… Vorig jaar hebben we maar liefst 100.000 euro ingezameld via een crowdfunding campagne op het Belgische platform WinWinner. Nooit hadden we ooit durven dromen dat we zo snel ons doel zouden behalen en alle positieve reacties en steun die we vanuit alle uithoeken kregen, was hartverwarmend. Soms lijkt het nog steeds een beetje onwerkelijk… ?

Uiteraard zijn we wel supertrots op wat we bereikt hebben via WinWinner en ons enthousiasme is groot, wanneer we denken aan alle deuren dat deze campagne voor ons heeft opengezet. We hebben het nooit onder stoelen of banken gestoken dat we wilden GROEIEN met Diacé en dat we een grote internationale uitbreiding wel zagen zitten. Wel, dankzij het ingezamelde bedrag via WinWinner dat we na afloop van de campagne ter beschikking hadden, kwamen al deze dromen plots héél dichtbij.

Ondertussen zijn we al even verder… en je vraagt je zeker en vast af waar we vandaag staan en wat we al allemaal hebben gedaan sinds onze WinWinner campagne. Daarom geven we je in deze blog een exclusieve update. Lees zeker verder en ontdek… what happened next! ?

WINWINNER CROWDFUNDING CAMPAGNE

Zoals jullie weten is Diacé meer dan zomaar een webshop. Elke dag opnieuw doen we ons best om het leven van onze diabuddies leuker en kleurrijker te maken aan de hand van onze DIATASTIC accessoires, die zowel trendy als functioneel zijn. ? Maar er is meer: we zijn druk in de weer met het bouwen aan onze eigen community, die ondertussen al heel wat leden bevat. Dit doen we op heel wat verschillende manieren. Denk maar aan leuke events waar we met elkaar kunnen verbinden en tips & tricks met anderen kunnen delen. Verder proberen we ook op verschillende platformen steun te bieden, herkenbaarheid te creëren en onze diabuddies op een creatieve manier een hart onder de riem te steken. Om dit concept nog beter en uitgebreider te kunnen uitbouwen, gingen we vorig jaar op zoek naar investeerders die geloven in wat we doen en die zin hadden om ons financiële steun te bieden. Dit deden we via het Belgische platform WinWinner. Ons concept leek aan te slaan, want we hadden ons doel al veel sneller dan verwacht bereikt… 100.000 euro! ?

WAAROM VIA WINWINNER INVESTEREN IN DIACE?

Nooit hadden we gedacht dat er zoveel mensen – zelfs personen zonder diabetes – zo rotsvast achter ons en ons bedrijf staan. Begrijp ons niet verkeerd, we weten dat we een belangrijke meerwaarde zijn voor veel diabuddies in België en onze buurlanden, maar toch… Om op zo’n fantastische manier gesteund te worden door zoveel mensen, dat deed én doet ons echt goed. Eén van de investeerders was zo vriendelijk om een woordje uitleg te geven, toen we haar vroegen waarom ze voor Diacé had gekozen om te investeren. Dit is wat zij zei:

“Mijn vrouw en ik hebben geïnvesteerd in Diacé. Maar… waarom juist Diacé? 

Wel, voor al onze investeringen hanteren we een aantal criteria. Allereerst moet het een betrouwbaar bedrijf zijn. We moeten de doelstellingen kennen en er moet een visie zijn waarin we ons kunnen vinden. Zo zullen we nooit investeren in wapens bijvoorbeeld. Bij Diacé weten we dat er mooie visie achter zit. Diacé wil meer bekendheid geven aan diabetes en mensen meer bewust maken van de impact van diabetes op de levensstijl van iemand. Tegelijkertijd willen ze die impact verminderen en de levenskwaliteit verhogen door het geïndividualiseerd zoeken naar de juiste hulpmiddelen en accessoires. Heel persoonlijk. 

Het liefst helpen we kleine projecten waarin we zelf geloven. Dat dit bedrijf zich in onze woonplaats bevindt en dus een lokaal initiatief is, met een internationale uitstraling is een pluspunt. We kennen ook persoonlijk de oprichters en een aantal medewerkers en geloven rotsvast in hen én in het bedrijf. En tenslotte moeten we er uiteraard liefst ook zelf iets bij winnen. Het feit dat Diacé en nodig én nuttig is én zo’n grote expansie kent, gaf ons het vertrouwen om te investeren. Zo wordt ons geld goed besteed én zijn we quasi zeker dat dit ons ook iets opbrengt. Win-win.  

Bovendien worden we ook heel erg op de hoogte gehouden van het reilen en zeilen van het bedrijf en we zijn oprecht heel blij om dit geweldige initiatief te kunnen steunen.” ?

Na WinWinner: hoe gaat het nu?

CONCLUSIE

Ondertussen hebben we al weer heel wat nieuwe accessoires ontworpen en op de markt gebracht. We hebben ook tal van nieuwe projecten gelanceerd en leuke evenementen opgezet. Eén van de allerbelangrijkste investeringen die we tot nu toe met een deeltje van het ingezamelde geld hebben gedaan, is het lanceren van onze gloednieuwe website. Met oog op gebruiksvriendelijkheid en een stijl en lay-out die volledig in lijn ligt met onze branding, hopen we een buffer te kunnen opbouwen om zo onze internationale expansie stilaan te realiseren. ?

Hou ons in het oog, want we zijn nog lang niet klaar! ?